Om mig

För mig handlar employer branding om att marknadsföra arbetsplatsen i syfte att rekrytera och behålla den kompetens som bäst bidrar till organisationens verksamhetsmål och vision. Ett arbete som blir mer och mer viktigt när konkurrensen på kompetensmarknaden ökar.

Jag har 20 års erfarenhet av marknadsföring och kommunikation och har arbetat både som konsult och som marknadschef. De senaste 9 åren har jag jobbat som konsult inom employer branding. Jag har levererat analys- och strategiarbeten åt bland andra Försvarsmakten, Regeringskansliet, Riksbanken, Strålsäkerhetsmyndigheten, Atrium Ljungberg, C.A.G Contactor, Scania Produktion & Logistik, Telavox, Sundbybergs stad och Vallentuna kommun. Senast genomförda uppdrag är American Express, Apoteksgruppen och Integrera.

I alla uppdrag tar jag ett helhetsansvar för leveransen från analys och strategi till råd kring aktiviteter och kanaler. Under hela processen jobbar jag nära kunden för att säkerställa en förståelse för organisationen, vilket enligt mig har stor betydelse för resultatet.

Läs mer om mig på LinkedIn